طراحی لوگو پیچیده تر از چیزی است که بیشتر مردم فکر می کنند، مخصوصا وقتی که دنبال یک طراحی خاص و در عین حال کاربردی و بامفهوم باشیم. اما دقیقا این لوگوها به چه معنایی هستند؟

 آرم ها یا لوگو ها بخشی از زندگی روزمره هستند. ما روزانه، توسط انواع لوگوها كه بر روی لباس، ماشین ها، تلفن ها، خیابان ها و تقریباً در هر جایی که می نگریم دیده می شوند، مواجه می شویم.

لوگوها به شکل‌ها و انواع مختلفی طراحی می‌شوند. در زیر به برخی از انواع رایج لوگوها اشاره می‌کنیم:

انواع لوگو و آرم

اگرچه اغلب لوگو ها ترکیبی از تایپوگرافی و تصاویر هستند، اما هر نوع آرم احساس متفاوتی به برند شما می بخشد. و از آنجا که آرم یا لوگو شما اولین چیزی است که مشتریان جدید مشاهده می کنند، بنابراین باید مطمئن شوید که به درستی بیان شوند. برای دانستن بهترین نوع آرم برای تجارت خود بهتر با انواع آرم ها آشنا شوید.
در كل انواع لوگوها هفت نوع هستند كه هر نوع از مزایای منحصر به فردی برخوردار است و ارزش آن را دارد تا قبل از شروع طراحی آرم خود، در نظر بگیرید کدام لوگو بهترین انتخاب برای برند شماست.

۱.سمبل ها

لوگوی هارلی دیویدسون

گاهی اوقات تایپوگرافی با نمادها همراه است. نمادها نماینده و كامل كننده كلمات هستند همچنین در موارد خاص، از عناصر تزئینی مانند خط یا نقطه های بصری، ستاره های کوچک یا خطوط نقطه دار که لزوماً نشانه خاص بودن نماد است استفاده می شود.
لوگو نمادی یا سمبل ظاهر کلاسیک و رسمی به برند شما می بخشد. به همین دلیل اغلب از آنها در مدارس و سازمان های دولتی استفاده می شود.
نمادها معمولاً دارای جزئیات بیشتری نسبت به سایر آرم ها هستند همچنین شامل خطوط ظریف و تصاویر کوچکی می باشند. به عنوان مثال لوگوی هارلی دیویدسون یک نماد بسیار ساده و نمونه ای از این مورد است.

۲. آرم ها

لوگوی گوگل

لوگوهایی که به عنوان “wordmark” شناخته می شوند، از کلمه یا کلماتی ایجاد شده اند که نام شرکت را نشان می دهند. آرم ها مبتنی بر فونت و تایپوگرافی اند و به تنهایی روی نام کسب و کار تمركز دارند. مانند نام های ویزا و کوکا کولا همچنین آرم گوگل نمونه ای عالی از این مورد است. این نام به خودی خود جذاب و به یاد ماندنی است و تایپوگرافی قوی دارد كه به شدت هویت بصری برند را با نام شرکت پیوند می دهد.

در تایپوگرافی در نظر گرفتن مواردی چون شکل، سبک و رنگ کلمات بسیار حیاتی است، حتی اگر نام شرکت، یک کلمه بد باشد!

۳. آرم های مونوگرام

مونوگرام لوگو
انواع مختلف لوگو / طراحی لوگو را به چه کسی بسپاریم؟ 17

مونوگرام ها بدلیل ایجاد اصطلاحات جالب و 3M شناخته شده اند و اغلب برای ترسیم آنها طراح باید ابتکار عمل داشته باشد.یک لوگو مونوگرام نسبت به آرم تفاوت زیادی دارد. این سبک از آرم، نام شركت را به یاد ماندنی و قابل تلفظ می كند. احتمالاً گفتن HBO به جای Home Box Office بسیار آسان تر است. مونوگرام به عنوان نشانک نیز شناخته شده است به این ترتیب می توان با خلاقیت بیشتری ظاهر حروف را طراحی كرد تا خوانایی آن بهتر است. امروزه بسیاری از مارک های مد از لوگوی مونوگرام استفاده می کنند.

۴.آرم های تجاری

آرم تجاری

آرم های تجاری نشان دهنده مارک تجاری (علامت تصویری) شركت است. بنابراین تصویری که برای آرم شرکت خود انتخاب می کنید باید به طور باور نکردنی برای مشتری معمولی قابل تشخیص و شناسایی باشد.
در لوگو تجاری اسم و هویت شركت به معنای واقعی کلمه ترسیم می شود. به عنوان مثال، آرم اپل نمونه ای روشن از نام تجاری است که به معنای واقعی کلمه ترسیم شده است. بیشتر مارک ها از علامت تصویری به جای کلمه استفاده می كنند.

۵. لوگو انتزاعی

آرم انتزاعی لوگو

لوگوی انتزاعی یک شکل هندسی است که نشان دهنده نام تجاری می باشد. دو نمونه مشهور در این زمینه پپسی و آدیداس هستند.


نمونه لوگوی پلی استیشن و نایک در این زمینه بسیار چشمگیر است، زیرا برند شركت را در یک تصویر واحد به صورت منحصر به فرد ارائه می دهد.
فایده اصلی لوگو انتزاعی این است كه نشان دهنده ی فعالیتی است که شرکت به صورت نمادین انجام می دهد؛ در واقع از طریق رنگ و فرم معنا و مفهوم و احساسات برند را القا می دهد.
خوبی استفاده از این نوع لوگو این است كه از همان ابتدا مارک تجاری خود را از سایر برند ها متمایز می كنید به عنوان مثال برای شناختن نام تجاری نایک، نیازی به دیدن کلمه آن نیست، حتی اگر با مارک ناآشنا باشید. اینجاست که آرم‌های انتزاعی شناخت فوری و مشخصی از تجارت را نشان می دهند.این نوع لوگوها از تصویر یا نمادی ساده تشکیل شده‌اند که به راحتی قابل شناسایی هستند. مثال‌هایی از لوگوهای نمادین عبارتند از آپل، نایک و مرسدس بنز.

 

۶. شكلك ها

انواع لوگو

شكلك ها متفاوت تر از تصاویر و نمادهای فوق هستند، زیرا نقاشی از یک شخص خاص یا حداقل یک شخصیت انسانی اند. به عنوان مثال ما از نظر بصری جذب چهره انسانی دیگری می شویم، حتی اگر این چهره “در قالب غیر انسانی” باشد. در واقع شكلك ها احساس مثبتی را با آرم و مارک شما پیوند می زنند. همچنین شكلك ها انعطاف پذیر هستند و بسته به متن عبارات بیانهای متفاوتی دارند و معمولاً تیم های ورزشی، شرکت های خدماتی و مارک های مواد غذایی برای جلب مشتریان از این نوع ارم استفاده می كنند.

۷. علائم ترکیبی

لوگو علائم ترکیبی

انواع لوگو بسیار متفاوتی وجود دارند. لازم نیست برای در طراحی لوگو تنها از نوع آرم را انتخاب کنید. بلكه می توانید هر یا تمام ایده های فوق را با هم ترکیب كرد. به عنوان مثال شكلكها با تایپوگرافی ترکیب شود، یا مونوگرام با آرم انتزاعی.
مانند مارك Dove كه از تصویر (کبوتر) و کلمه (کبوتر) در کنار هم استفاده شده است و یك لوگوی ترکیبی محسوب می شود.در واقع اگر می خواهید یک آرم منعطف داشته باشید که برای موقعیت های مختلف قابل استفاده باشد، لوگو ترکیبی گزینه خوبی است و اغلب توسط مارك های جدید استفاده می شود.

 

۸.لوگو های انیمیشنی:

این نوع لوگوها شامل تصاویر متحرک هستند که به صورت ویدئو یا گیف طراحی می‌شوند. مثال‌هایی از لوگوهای انیمیشنی عبارتند از والت دیزنی، پیکسار و ۲۰th Century Fox.

 

طراحی لوگو را به چه کسی بسپاریم؟

با توجه به اهمیت لوگو برای هویت برند و شناخته شدن در بازار، بهتر است طراحی لوگو را به اشخاص حرفه‌ای در این زمینه بسپارید.مجموعه ما، آژانس تبلیغاتی کلام شهر با چندسال سابقه کار و همکاری های متعدد با مجموعه های معتبر و کادری مجرب به شما این قول میدهد که کار شما را با بهترین نحوه ممکن به انجام برساند و تمام توقعات شما رو از یک لوگو خوب براورده کند می‌توانید به طراحان گرافیک حرفه‌ای، استودیوهای طراحی، یا شرکت‌های مشاوره تبلیغاتی مراجعه کنید. قبل از انتخاب یک متخصص، بهتر است نمونه‌کارهای قبلی آن‌ها را بررسی کنید و با آن‌ها در مورد نیازها و توقعات خود صحبت کنید. همچنین، ممکن است بخش بازاریابی یا بخش خلاقانه در داخل سازمان شما بتواند به شما در طراحی لوگو کمک کند.

در نهایت، برای طراحی لوگو مناسب برند خود، بهتر است با یک حرفه‌ای در این زمینه همکاری کنید تا بتوانید یک لوگو منحصر به فرد و قابل شناسایی بسازید.


مشخصه برند شما لوگو شماست و مشخصه برند ما رضایت و اعتماد شماست.