استفاده از تراکت در تبلیغات همچنان می‌تواند جواب دهد، تراکت‌ها معمولاً در قالب بروشورها یا فولدرها به صورت چاپی توزیع می‌شوند و به عنوان یک وسیله تبلیغاتی سنتی محسوب می‌شوند.

از مزایای استفاده از تراکت‌ها می‌توان به هزینه نسبتاً پایین، قابل حمل بودن، و قابلیت رسیدن به گروه‌های خاص اشاره کرد. تراکت‌ها معمولاً در مناطق عمومی مانند خیابان‌ها، فروشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز تجاری توزیع می‌شوند و مخاطبان را به سمت محصول یا خدمات مورد نظر هدایت می‌کنند.

اما با وجود رشد رسانه‌های دیجیتال، استفاده از تراکت‌ها در تبلیغات به شکلی کمتر جوابگو به نظر می‌رسد. امروزه افراد بیشتر از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی برای جستجو و کسب اطلاعات استفاده می‌کنند. تبلیغات آنلاین و ایمیل‌های تبلیغاتی معمولاً بیشتر توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کنند.

بنابراین، استفاده از تراکت در تبلیغات همچنان می‌تواند برخی مزایا را داشته باشد، اما برای دستیابی به یک عموم بزرگتر و جلب توجه بیشتر، تبلیغات آنلاین و استفاده از رسانه‌های دیجیتال پیشنهاد می‌شود.

کاربرد تراکت تبلیغاتی در کجاست؟

اهداف استفاده از تراکت تبلیغاتی به شرح زیر هستند:

  • تبلیغ برای رویدادی مانند کنسرت موسیقی، جشنواره یا رویدادی سیاسی یا اجتماعی.
  • تبلیغ تجارتی که بر پایه‌ فروش کالا استوار است، مانند سوپرمارکت‌ های بزرگ یا تجارتی که بر پایه‌ خدمات است، مانند رستوران.
  • استخدام برای شرکت ‌ها یا سازمان ‌ها
کلام شهر | آیا استفاده از تراکت در تبلیغات همچنان جواب می دهد؟

چرا تراکت ها در بازاریابی اهمیت دارند؟

تراکت ها بسیار ارزان و مقرون به صرفه می باشند. چنانچه در ابتدای کسب و کار خود هستید و بودجه مختصری برای تبلیغات در نظر دارید، آن را صرف تراکت کنید. تراکت ها بازده فوق العاده بالایی در تجارت شما خواهند داشت.

هیچ ایده ای برای تراکت خود ندارید؟ کمک بگیرید! طراحی تراکت های حرفه ای از آنچه شما فکر می کنید ارزان تر است و هزینه چاپ آن نیز به مراتب کمتر است. با توجه به اینکه تلاش کمی است اما تاثیر بسزایی بر تجارت شما خواهد داشت.

تراکت‌ های تبلیغاتی ممکن است توسط افراد، شرکت‌ها یا سازمان‌های غیر‌انتفاعی یا دولتی مورد استفاده قرار بگیرند. آگهی را به دست مشتریان بالقوه خود بسپارید. برای مثال اگر معلم یوگا هستید، تراکت ها را بین دانش آموزانتان توزیع کنید و یا آنها را بر روی میز پذیرش یا هر جایی که در دسترس باشد قرار دهید. آنها احتمالاً تراکت شما را دریافت می کنند و آن را با خانواده خود به اشتراک می گذارند.

این کار باعث ترویج کسب و کار شما در حلقه های کوچکتر خانواده و دوستان آنها می شود. با گذشت زمان متوجه خواهید شد که مخاطبان شما کجا هستند و وقت خود را کجا صرف می کنند. به سمت آنها حرکت کنید. شما می توانید در تعداد بی شماری کافه، فروشگاه، ورزشگاه، رستوران، مدارس و سایر شرکت ها بهره جویید تا مشتریان جدید خود را به کمک آنها پیدا کنید. مهمترین ویژگی یک تراکت طراحی آن است.

زیرا اولین چیزی که در یک تراکت جلب توجه می کند طراحی آن است که باید به گونه ای باشد تا مخاطب شما را مجاب کند تا آن را بخواند و حتی آن را نگه دارد و شاید حاوی مطلبی باشد که دقیقا نیاز مخاطب شماست اما از آنجایی که در قالبی بدون جذابیت بیان شده است مخاطب شما را به سمت خود نکشد. طراحی جذاب صرفا به معنای استفاده از رنگ های تند و یا نوشته های بزرگ نیست، بلکه ابتدا باید جامعه مخاطبین شما به خوبی شناسایی شود و سپس با هدف جلب نظر و توجه این گروه اقدام شود.

چگونه از پخش تراکت بازخورد بگیریم؟

بازخورد گرفتن از پخش تراکت شما، به 3 دلیل اصلی بستگی دارد:

اولین مورد نوع طراحی تراکت شماست. هر چقدر تراکت ها و برگه های تبلیغاتی شما زیباتر و جذاب تر باشد، حتماً بازخوردتان هم بیشتر خواهد بود.

مورد دوم محل و روش هایی است که تراکت پخش می کنید. در واقع شما اگر نتوانید به خوبی محل های مناسب برای تبلیغات در کسب و کار خود را پیدا کنید  به شیوه درستی هم در آنجا به توزیع برگه های تبلیغی نپردازید، حتماً با شکست مواجه خواهید شد.

سومین مورد هم به تراکت پخش کن شما بستگی دارد و اگر پروموتر متخصصی استخدام نکنید، حتماً دچار مشکل خواهید شد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم از یک شرکت متخصص و مجرب در زمینه پخش تراکت کمک بگیرید.

شرکت خدمات ما، یکی از همبین شرکت هاست که با سال ها تجربه و تخصص، آماده پخش تراکت و تبلیغات شما به بهترین شکل ممکن می باشد. 

در نهایت، استفاده از تراکت در تبلیغات همچنان می‌تواند جوابگوی برخی نیازها و مزایا باشد، اما برای دستیابی به جمعیت بزرگتر و جلب توجه بیشتر، استفاده از روش‌های دیجیتال و تبلیغات آنلاین توصیه می‌شود.